
Załóżmy, że nasze finanse zaliczyły tymczasowy dołek i wymagają reperacji dodatkowym zastrzykiem gotówki. Wybierając opcję chwilówki, decydujemy się tak naprawdę na szybkie i dość kosztowne środki, które jednak – dzięki odpowiednim przychodom – szybko spłacamy. Czy istnieją argumenty, które zachęciłyby nas do skorzystania po raz kolejny (oczywiście w razie potrzeby) z usług tej samej firmy pożyczkowej?
Konkursy i loterie
Jednym z najpopularniejszych działań, stosowanych w celu zatrzymania klienta w konkretnej firmie pożyczkowej, są konkursy i różnego rodzaju loterie. Zwykle polegają one na tym, że co któraś chwilówka jest spłacana przez firmę pożyczkową. Oznacza to, że – teoretycznie – zaciągając więcej, możemy znacznie więcej zyskać. Nagrodą w losowaniach lub w loteriach może być też sprzęt komputerowy, tablet a nawet smartfon. Tylko największe firmy mogą sobie pozwolić na znacznie większe nagrody, choć oczywiście ich prawdopodobieństwo wygrania będzie zdecydowanie mniejsze.
Rabaty dla stałych klientów
Większość popularnych firm pożyczkowych oferuje rabaty dla stałych klientów. W zależności od firmy, mogą one mieć postać:
rabatu dostępnego wyłącznie po zalogowaniu, co ma zachęcić potencjalnych pożyczkobiorców do zakładania kont w wybranym serwisie,
rabatu dostępnego w formie specjalnego kodu sms, który otrzymują jedynie określeni klienci (stali użytkownicy, osoby zadłużające się na wysokie kwoty itd.),
zniżki na którąś chwilówkę z rzędu, co ma być pewną formą promocji osób, które zaciągają dużą liczbę nawet małych zobowiązań w przeciągu roku.
Wysokość rabatów i promocji jest oczywiście uzależniona od aktualnej sytuacji danego pożyczkodawcy i od liczby zaciągniętych wcześniej przez wierzyciela pożyczek. U większości firm pożyczkowych, ze zniżek mogą skorzystać wyłącznie te osoby, które spłacały swoje zobowiązania terminowo!
Pakiety medyczne
Dość egzotyczną formą zachęty do pozostania w danej firmie pożyczkowej, są preferencyjne pakiety medyczne. Z opcji tej mogą skorzystać wyłącznie klienci największych firm pożyczkowych, którzy wybierają je relatywnie często. Pakiety te są najczęściej dostępne w bardzo korzystnych wariantach cenowych. Czas obowiązywania promocji zależy tu najczęściej od okresu obowiązywania danego pakietu. Warto jednak pamiętać, że powyższa forma wynagrodzenia klientów firm pożyczkowych, nie musi zawierać pełnej gamy usług medycznych. Może ona mieć np. formę wsparcia dla dziecka.
Vouchery i inne formy promocji
Niektóre firmy pożyczkowe oferują chwilówki z możliwością uzyskania voucherów na specjalne okazje. Bony te można przeznaczyć na różnego rodzaju usługi, a nawet… na zakupy w popularnych sieciach handlowych. Narzędzie to jest dosyć wygodne dla firmy pożyczkowej, gdyż oferuje ono dostęp do usług o określonej wartości. Przykładowo, klienci korzystający z usług firmy pożyczkowej wielokrotnie, mogą skorzystać z vouchera o proporcjonalnej wartości. Rzecz jasna wartość tej promocji powinna być precyzyjnie określona w regulaminie firmy pożyczkowej i – najlepiej – na łamach dobrze widocznej podstrony lub nawet na stronie głównej serwisu obsługującego daną markę.
Podsumowanie
Bony, vouchery lub usługi specjalne (nie licząc już rabatów i promocji) były na rynku chwilówek i ogólnie pożyczek dostępne od zawsze. Ta komercjalizacja rynku niestety nie jest już tak powszechna jak jeszcze kilka lat temu, ale – dzięki niej – najlepsi gracze wciąż mogą utrzymać przy sobie oddaną rzeszę stałych klientów. No chyba, że ich stopa życiowa wzrośnie na tyle, że zaciąganie chwilówek nie będzie już potrzebne. To jednak jest temat na zupełnie inny artykuł.